کد مطلب:329581 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:141

شفای یکی از بزرگان دین
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ

فیض الاسلام می فرماید:

بیش از دوازده سال پیش به درد شكم گرفتار شدم و معالجه اطباء سودی نبخشید. برای استشفاء به اتفاق و همراهی اهل بیت و خانواده به كربلای معلی مشرف شدیم . در آن جا هم سخت مبتلا گشتم . روزی دوستی از زایرین در نجف اشرف ، من و گروهی را به منزلش دعوت نموده ، با اینكه رنجور بودم ، رفتم . در بین گفت و گوهای گوناگون ، یكی از علماء (ره ) كه در آن مجلس حضور داشت ، فرمود:

((پدرم می گفت : هر گاه حاجت و خواسته اس داری ، خدای تعالی را سه بار به نام علیا حضرت زینب كبری (س ) بخوان ، بی شك و دودلی ، خدای عزوجل خواسته است را روا می سازد. از این رو من چنین كرده ، شفا و بهبودی بیماری خود را از خدای تعالی خواستم ، و علاوه بر آن نذر نموده و با پروردگارم عهد و پسمان بستم كه اگر از این بیماری بهبودی یافت ، كتاب در احوال سیده معظمه (س ) بنویسم تا همگان از آن بهره مند گردند.

حمد سپاس خدای جل و شاءنه را كه پس از زمان كوتاهی شفا یافتم . اما از بسیاری اشغال و كارها و نوشتن و چاپ و نشر كتاب و ترجمه و خلاصه تفسیر قرآن عظیم به نذر خویش وفا ننمودم ، تا اینكه چند روز پیش یكی از دخترانم مرا آگاه ساخت كه به نذرم وفا ننموده ، من هم از خدای عز اسمه توفیق و كمك خواسته ، به نوشتن آن شروع نمودم و آن را كتاب ترجمه خاتون دوسرا سیدتنا المعصومة ، زینب الكبری - ارواحنا لتراب اقدامهاالفداه - نامیدم .(190)

190-زينب كبري ، ص 4.